BIENVENUE sur le site de recrutement Carrefour France

VIE – Imported Food Coordinator – China – 12+12 months

postuler

Descriptif de l'offre

L'article a été ajouté à vos favoris

type de contrat: VIE
lieu: Boulogne Billancourt
prise de poste: Immédiate
durée du contrat : 12 mois
référence de l'offre : 0022YH
Publiée le : 23/01/19

Contract: VIE – Imported Food Coordinator – China – 12 months

Country: China (Chengdu)

Starting date: March 2019

Length: 12 months renewable

 

Deuxième distributeur mondial et premier en Europe, le groupe Carrefour emploie plus de 380 000 collaborateurs dans le monde. Présent dans plus de 30 pays avec 11600 magasins, il a réalisé en 2015 un chiffre d’affaires sous enseignes de 104,4 milliards d’euros. Commerçant multilocal, multiformat et multicanal, Carrefour est le partenaire de la vie quotidienne. Il accueille chaque jour près de 13 millions de clients dans le monde, leur proposant un large choix de produits et de services au prix juste.


Department introduction:


Carrefour West Territory Merchandise Center (TMC) was founded in April 2015; the total  turnover is up to 5.3 billion at the end of 2017.   West TMC is responsible for all merchandises issues in west area, covering 42 stores in Sichuan, Chongqing, Guizhou, Yunnan, and Xinjiang regions.

We have 161 employees working in 7 departments (Grocery, Non Food, Fresh, Marketing, Pricing and SDD). All the departments work together to ensure the good sales and stock rotation of 57,000 items.


Missions:


  • Be responsible for the category of sales, gross margin and cost
  • Participate in the communication among headquarters, TMC and stores
  • Analyze the monthly sales report in order to understand import food sales and margin status
  • Optimize regional products categories by monthly sales analysis and terminating a single product with poor sales of newly developed products.
  • Review the weekly negative margin list to complete negotiations on new purchase price of negative margin Item
  • To complete the negotiation and implementation of promotional activities (Digital Marketing / Leaflet / Fair / newspaper) according to communication plan.
  • Supplier & regional vendor’s management.
  • In charge of the annual contract negotiations


Required profile:

+2 years experience are requested (no exception)

Master degree in business administration

Excellent communication skills in both verbal and written English

Chinese basic knowledge.

Business-oriented

Negotiation skills, imported food sales experience.

Lieu de travail

Carrefour Management Boulogne

  • adresse :
  • 33 AVENUE EMILE ZOLA
  • 92100
  • BOULOGNE BILLANCOURT
  • itinéraire
33 AVENUE EMILE ZOLA 92100 BOULOGNE BILLAN...
voir l'itinéraire

Découvrez l'enseigne / entité

Carrefour Groupe :



Pourquoi nous rejoindre ?


Deuxième distributeur mondial et premier en Europe
, Carrefour emploie 365 000 collaborateurs(trices) dans le monde. Présent dans plus de 30 pays avec plus de 10 800 magasins, le groupe a réalisé un chiffre d’affaires sous enseignes de 100,5 milliards d’euros en 2014. Commerçant multilocal, multiformat et multicanal, Carrefour est le partenaire de la vie quotidienne. Il accueille chaque jour près de 12,5 millions de client(e)s à travers le monde.


Processus de recrutement

Processus de recrutement

Offres similaires

Manager gestionnaire de compte (F/H)

CDI Temps Complet - Boulogne Billancourt

Manager Filières Opti MDC (H/F)

CDI Temps Complet - Massy

Assistant(e) Mise en Marché (H/F)

CDD Temps Complet - Evry

Manager Filières Frais (H/F)

CDI Temps Complet - Massy

Nouvelle recherche
postuler